Friday, August 10, 2007

another day.

Salaam all,

Mazidah: I had one of those moments, hence placed password for the blog (again!). But now it's gone again, so voila...

I'm like that. One moment I'm all emotional and feeling all weird, and the next, I'm okay. That's just me being a girl ;)

Ya ampun, this morning when I woke up, I wondered what if I start blogging in Malay standard language? Wouldn't it be funny something different?

I shouldn't be blogging actually. For the past few hours, I have been decoding my interviews and I'm *so* tired with typing that I think I will have to detach my shoulder bone, relax a bit and re-attach it again tomorrow.

Nothing much going on today, pretty much the same. Although N did come over, haven't seen him pretty much waayyyy before I went back to Brunei. I think he grew taller, if not fatter. teehee.

The halaqah is tomorrow, insya Allah, which will be held at one of the sisters' house. I'm so excited because the topic of discussion is very interesting. I wish I was around to participate :( I guess it's just not my rezeki, alum ada jodoh to meet the rest of the sisters/members of the halaqah group. If you wish to be a part of it, just clicky clicky on the link at the sidebar. Everyone is very most welcome ;)

###########

Anyways, found this here, and a sister put it up on the halaqah googlegroup, so I might post it here to share with you all.

Romeo, O Romeo, wherefore art thou Romeo? (apa yang ana merepek ni??)

Tolong sampaikan pada si dia…
Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..


Tolong nasihati si dia, jgn menyintaiku lbh dr dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jgn mengingatiku lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jgn mendoakanku lbh dr dia mendoakan ibu bapanya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah krn di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya krn di telapak itu syurganya..

Tolong ingatkan si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri...

Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia..
Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..
Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti...

.... jangan berhenti berdoa ;)

Sahlam Bi Fadhlika Ya Azeez

No comments: